تست ارشد و دکتری

 تعداد افراد متقاضی شرکت در دوره‌ی کارشناسی ارشد ناپیوسته کمتر از کنکور کارشناسی است، رقابت در این کنکور به سختی وجود ندارد و دانشجوها می‌توانند با مطالعه دروس در مدت سه الی شش ماه در رشته‌ی موردنظر خود قبول شوند.

 سطح سوالات این کنکور نسبت به کنکور کارشناسی آسان‌تر است. این آزمون هر ساله طبق زمان‌بندی منتشر شده در سایت سازمان سنجش برگزار می‌شود. برخی از رشته‌های این دوره دارای آزمون‌های عملی هستند و افراد باید پس از کسب نمره‌ی قبولی در آزمون تئوری، در آزمون عملی نیز مشارکت کنند. نمره‌ی قبولی در این آزمون تأثیر مستقیمی بر انتخاب رشته و قبولی دارد. در کنکور ارشد، گزینش نهایی بر اساس نمره‌ی کلی حاصل از ۸۰ درصد آزمون و ۲۰ درصد معدل دوره کارشناسی انجام خواهد شد و داوطلبانی که نمره‌ی لازم را کسب کرده‌اند، پذیرفته خواهند شد.

در واقع، در آزمون ارشد رشته‌های نیمه‌متمرکز غیرفعال هستند و فقط برخی از رشته‌ها آزمون‌های عملی دارند، نظیر برخی از رشته‌های معماری، هنر و تربیت‌بدنی.

کارشناسی ارشد

داشتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا اشتغال به تحصیل در سال آخر دوره‌ی کارشناسی که مدرک مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم یا بهداشت باشد، طلاب حوزه‌ی علمیه با گذراندن دوره سطح ۲ برای شرکت در گروه امتحانی علوم انسانی، فارغ‌التحصیلان سال ۸۶ به بعد با داشتن معدل بالای ۱۲ از جمله مهم‌ترین ضوابط اختصاصی برای شرکت در این آزمون است.

داوطلبانی که قصد دارند در فرآیند ثبت‌نام برای کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند، باید با مطالعه درس‌های مرتبط با رشته انتخابی خود، آمادگی لازم برای حضور در جلسه آزمون را کسب کنند. اطلاع از منابع دروس امتحانی کنکور کارشناسی ارشد، ضرایب و مباحث امتحانی به عنوان گام اصلی برای موفقیت در این آزمون محسوب می‌شود.

دانشجویان در ترم آخر که نیت دارند در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند، به دلیل محدودیت زمانی بیشتر نسبت به سایر داوطلبان، باید منابعی را انتخاب کنند که به صورت مختصر و مفید به توضیح مباحث امتحانی بپردازند.

یکی از راهکارهای موثر در افزایش تسلط داوطلبان، حل تست‌های آزمون سال‌های گذشته است. برای حل و بررسی این تست‌ها، داوطلبان نیازمند مطالعه منابع آزمون هستند. وجود کتاب های تست در سایت آژانس کتاب به داوطلبان عزیز در قبولی کمک شایانی میکند. کتاب های تست موجود در سایت بر اساس اخرین تغییرات می باشد.

دکتری 

کنکور دکتری با کنکور سراسری و دیگر آزمون‌های دکتری متفاوت است. در کنکور دکتری، افراد ممکن است حتی با رتبه‌های تک رقمی در آزمون موفق به قبولی شوند، اما در عین حال، پس از مراحل آزمون، انجام مصاحبه و ارزیابی‌های دیگر، احتمال عدم پذیرش نیز وجود دارد.

کنکور دکتری در دو مرحله برگزار می‌شود؛ بخشی از آن شامل آزمون با سوالات چهار گزینه‌ای است و بخش دیگر شامل مصاحبه‌های شفاهی یا کتبی است. داوطلبان برای قبولی در هر دو مرحله باید عملکرد برجسته‌ای داشته باشند تا بتوانند به دوره دکتری در دانشگاه دلخواه خود پیوسته و تحصیلات خود را ادامه دهند.

رزومه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد و تسلط فرد بر موضوعات مرتبط، از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. پذیرش نهایی به ارزیابی این عوامل و همچنین موفقیت در مراحل مصاحبه و آزمون‌های دیگر بستگی دارد.

در نتیجه، داوطلبان با تدارک به مقالات و امتیازات بالا، درخشش در مصاحبه‌های شفاهی و کتبی، می‌توانند از دیگر رقبای خود جلوگیری کرده و با کسب رتبه قبولی به دانشگاه دلخواه خود پیوسته و دوره دکتری خود را شروع کنند.

کتابهای تست آزمون ارشد و دکتری در آژانس کتاب

داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و دکتری، از تمام نقاط کشور، امکان ثبت نام و تهیه بسته‌های آموزشی  و کتابهای تست مختلف در رشته های مختلف دارند. تمام افرادی که به دنبال آمادگی برای آزمون کارشناسی ارشد هستند، حتماً به مطالعه کتاب‌های مرتبط با رشته تحصیلی خود می‌پردازند.

1. کتاب‌های مرجع مفهومی:

    • این گونه کتاب‌ها به صورت جامع و مفصل به تشریح مفاهیم اصلی و اثبات قضایا می‌پردازند.
    • حاوی تمرینات و مثال‌های افزوده شده‌اند تا دانشجویان بتوانند مفاهیم را به خوبی درک و تسلط پیدا کنند.
    • از زبان ساده و قابل فهم برخوردارند تا انتقال مطالب به خواننده به‌ راحتی صورت گیرد.
    • تألیفاتی هستند که توسط اساتید مجرب و متخصصان در هر رشته تهیه شده‌اند.
  1. کتاب‌های تستی و تمرینی:
    • این گونه کتاب‌ها به صورت عملی و تست‌های زیادی جهت تمرین دانشجویان ارائه می‌دهند.
    • سؤالات این کتاب‌ها به شیوه‌های مختلف تستی، تشریحی و چند گزینه‌ای طراحی شده‌اند.
    • محتوای آنها به‌روز و انطباق با سرفصل‌های آزمون‌های کارشناسی ارشد می‌باشد.
    • برخی از این کتاب‌ها دارای راهنمای تشریحی پاسخ‌ها هستند تا دانشجویان بتوانند اشکالات خود را برطرف کنند.
برگشت به بالا
0216640800© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به فروشگاه آژانس کتاب است.02166408000