معرفی کتاب هایی در رابطه با سواد مالی

نوشته شده در 23 خرداد 1403
همه چیز درباره سواد مالی + معرفی کتاب هایی در رابطه با سواد مالی

یکی از مهم ترین موضوعاتی که طی زندگی خود باید یاد بگیرید  و در طول زندگی آن را به کار ببندید داشتن سواد مالی است .

سواد مالی دانشی است که با استفاده از آن و عمل کردن به نکات و دستوراتش میتوانید مشکلات مالی را حل کنید همچنین پس انداز مناسب و سرمایه گذاری پرسودی داشته باشید و برای دوران بازنشستگی خود یک برنامه ریزی دقیق و منظم ایجاد کنید .

سواد مالی یا همان داشتن هوش مالی به معنای  دانش ،توانایی و مهارت مدیریت مسائل مالی است .

برای کلمه سواد مالی معمولا تعاریف زیادی مطرح شده است که در ابتدا ممکن است کمی به نظرتان پیچیده بیاید اما با کمی تحقیق ،جستجو و مطالعه در این باره میتوانید دانش خوبی در این زمینه کسب کنید و در زمینه مالی به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنید .

در تعریف کلی سواد مالی میتوان اینطور بیان کرد که سواد مالی یعنی توانایی درک مباحث مالی ،بودجه بندی و سرمایه گذاری را داشته باشید .

و بتوانید برای دوران بازنشستگی خود یک برنامه ریززی انجام دهید و به امنیت مالی برسید .

در ادامه این مقاله  قصد داریم تا به معرفی کتاب هایی برای افزایش  هوش مالی افراد بپردازیم .

  • اسرار ذهن ثروتمند

یکی از نکات مهم و اصلی برای ثروتمند شدن تغییر افکار و ذهنیت است . تی هارو اکر در کتاب اسرار ذهن ثروتمند در تلاش است تا بر همین اساس به مخاطبانش کمک کند تا ذهنیت خودشان را اصلاح کنند. این کتاب دربردارنده راهکارهایی عالی برای تمام کسانی است که در تلاشند تا به استقلال مالی برسند.

خواندن این کتاب و عمل کردن به نکات آن  به شما کمک میکند که به استقلال مالی برسید و خواهید دید که این کار چندان هم سخت نیس .

میتوان گفت تقریبا بیشتر کتاب هایی که در زمینه افزایش هوش مالی و سواد مالی نوشته شده اند بر اساس مطالب کتاب مشهور ناپلئون هیل کتاب "بیندیشید و ثروتمند شوید " نوشت شده اند .

  • دید اقتصادی

دید اقتصادی بحث بسیار داغی است که معموئلا در هر مجلس  و محفلی به گوشتان خورده است . ولی آیا تا به حال با خود فکر کرده اید که دید اقتصادی واقعا چیست ؟

کتاب دید اقتصادی به قلم پیتر دی شیف و اندرو دی شیف شمارا با وقایع اقتصادی مهم آمریکا آشنا میکند. این کتاب بسیار ساده و روان نوشته شده است همچنین با زبانی طنز و منحصر به فرد نوشته شده است که خواننده را مجذوب خود میکند .

در این کتاب با یک روایت داستانی آشنا خواهید شد که مفاهیم و موضوعات اقتصادی را به شیوه ای ساده و روشن برایتان توضیح داده است .

یک کتاب بامزه که اقتصاد را آموزش می‌دهد .مبحثی که شاید بعضی ها چندان علاقه ای به آن نشان ندهند ولی این کتاب این

مبحث احتمالا خشک را تبدیل به یک داستان بامزه و خواندنی کرده است و همچنین یک کتاب خوب برای افزایش هوش مالی به شمار می‌رود.

  •  پدر پولدار، پدر بی‌پول

اگر موضوع اقتصاد برایتان مهم است و دوست دارید بیشتر راجب آن اطلاعات کسب کنید به شما پیشنهاد میکنم حتما این کتاب را یکبار بخوانید .

این کتاب مشهور را رابرت کیوساکی نوشته است که بسیار مشهور شده است .

کتاب مشهور او، پدر پولدار، پدر بی‌پول که مدت‌ها در صدر کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز جا خوش کرده بود، یکی از مشهورترین و البته بهترین کتاب هایی است که می‌توانید برای افزایش هوش مالی مطالعه کنید.

نویسنده این کتاب خود رابرت کیوساکی که یکی از ثروتمندترین مردان دنیا به شمار می آید سعی کرده در این کتاب نتیجه سال ها تجربه و فعالیت خودش را در زمینه کسب و کار بنویسد و همچنین تجربه ای را که از دو پدر خود کسب کرده را در اختیار مخاطبان این کتاب قرار داده است .

در حقیقت دلیل انتخاب نام این کتاب هم همین است. کیوساکی دو پدر داشته است: پدر خودش و پدر دوستش که چیزهای بسیاری به او آموخته‌اند.

اگر بخواهیم خلاصه ای از این کتاب را در چند جمله بیان کنیم میتوانیم اینطور بگوییم که پدران ثروتمند معمولا درس هایی در مورد پول به فرزندادن خود می آموزند که به احتمال زیاد فقرا و قشر متوسط جامعه هرگز این نکات را به فرزندان خود آموزش نمیدهند .

اما با توجه به اینکه همه ی افراد پدر های ثروتمند ندارند این کتاب درس هایی برای بهبود وضعیت در کسب و کار به ما می آموزد .

همچنین راه ها و نکات بالابردن درآمد و رسیدن به استقلال و موفقیت مالی را نیز برای ما بیان میکند .

  • بیندیشید و ثروتمند شوید

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید آنقدر جامع ،کامل و به طور ساده و روان مسائل اقتصادی را  بیان کرده است که به شیوه ای میتوان به این کتاب لقب پدر تمام کتاب های اقتصاد را داد .

ناپلئون هیل ساعت ها با افراد مشهور و ثروتمند مصاحبه و گفتگو کرده بود و متوجه ی یک راز در سخنان آن ها شد :

که قواعد ثروتمند شدن فقط در دست عده ای خاص قرار دارد .

او در این کتاب نتایج همه ی گفتگو ها و مباحث را نوشته است و در دسترس مخاطبان قرار داده است .

مطمئنا این کتاب یکی از بهترین کتاب ها برای افزایش هوش مالی نیز میباشد .

برای اثبات این حرف میتوان به موفقیت چشمگیر خوانندگان این کتاب اشاره کرد آن هم درست در زمان رکود اقتصادی.

ین کتاب ارزشمند البته علاوه بر اینکه مطالب مفیدی برای به دست آوردن ثروت در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد، آنان را با تفکر ثروتمند بودن هم آشنا می‌کند

  • ثروتمند ترین مرد بابل

  • پول و دگرگونی

  • روان شناسی پول

  • معامله‌گر باانضباط

 نیز از کتاب های بسیار مشهور و موفقی هستند که  به ما در زمینه افزایش هوش مالی بسیار  کمک میکند و روشنگر راه ما میشوند .

کتاب  "زن و پول نیز " یکی از کتاب هایی است که به بانوان توضیه میشود حتما یک بار آن را مطالعه کنند زیرا این کتاب مخصوص بانوان در زمینه افزایش هوش مالی نوشته شده است و نکاتی مهم را به آنان می آموزد .

سوالات متداول

بله، شما میتوانید با مراجعه به سایت آژانس کتاب این کتاب هارا با بهترین قیمت و ارسال سریع خریداری کنید.
خواندن آن توسط آقایان مانعی ندارد اما این کتاب بیشتر برای مخاطبان خانم در نظر گرفته شده است
برگشت به بالا
0216640800© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به فروشگاه آژانس کتاب است.02166408000 طراحی سایت و سئو : توسط نونگار پردازش