آشنایی با زبان ایتالیایی

زبان ایتالیایی، یکی از شاخه‌های زبان‌های لاتین است و شباهت‌های زیادی با سایر زبان‌های لاتینی مانند اسپانیایی، فرانسوی، رومانیایی، و پرتغالی دارد. از میان زبان‌های لاتین، زبان ایتالیایی بیشترین تعداد واژگان مشترک با زبان لاتین و نزدیکترین زبان به آن است.

گویشوران ایتالیایی در ایتالیا، برخی از استان‌های کشور سوئیس که با کشور ایتالیا مرز مشترک دارند، اتیوپی، مالت، واتیکان، سان مارینو، ونزوئلا، کرواسی، مراکش، اسلوونی، لیبی، تونس، سومالی، سومالی لند، اریتره، جزیره کرس و شهر نیس فرانسه (هر دو قبلاً جز خاک ایتالیا بودند)، آمریکا، کانادا، استرالیا، آلبانی، بخش‌هایی از کشور آرژانتین و قسمت‌هایی از برزیل زندگی می‌کنند.

نسل‌های قبلی در کشورهایی مانند مراکش و لیبی هنوز از زبان ایتالیایی استفاده می‌کنند، اما تأثیر آن در این کشورها پس از تاکید بیشتر بر زبان‌های بومی و همچنین زبان عربی و انگلیسی، کاهش یافته است.

زبان ایتالیایی، زبان رسمی کشور ایتالیا، سان مارینو، سوئیس (یکی از چهار زبان اصلی)، سومالی، اسلوونی (همراه با زبان اسلوونیایی در چهار ایالت: کوپر، ایزولا، پیران و پورتورس)، واتیکان و شهرستان ایستریا در کشور کرواسی است.

به ترتیب پس از زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و آلمانی، زبان ایتالیایی پنجمین زبان محبوب مردم جهان برای یادگیری محسوب می‌شود و در کشور آمریکا نیز رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. این مقاله جهت آشنایی با زبان ایتالیایی تدوین شده است.

آشنایی با ساختار زبان ایتالیایی

ساختار زبان ایتالیایی معمولا به 9 بخش دستوری (یعنی فعل، اسم، حرف تعریف، صفت، ضمیر، قید، حرف اضافه، حرف ربط و علائم) تقسیم می‌شود. در اینجا به توضیح ساختار بخش‌های فعل، اسم و حرف تعریف می‌پردازیم:

فعل: ساختار فعل در زبان ایتالیایی به سه دسته ARE، IRE، ERE تقسیم می‌شود. هر گروه در هر زمان با فرمول خاص زمانی و دسته‌ای خود صرف می‌شود. این فرمول‌ها به کاربر این امکان را می‌دهند که دسته و زمان فعل را به آسانی تشخیص دهد.

اسم: تمامی اسم‌های ایتالیایی به یکی از حروف O-I-A-E ختم می‌شوند. به طور کلی، اسم‌های ختم شده به O مفرد مذکر، به A مفرد مؤنث، به I جمع مذکر و به E جمع مؤنث هستند.

حرف تعریف: حرف تعریف در زبان ایتالیایی به 6 بخش Il، I، La، Le، Lo، Gli تقسیم می‌شود. حرف تعریف معین "Il" قبل از نام‌های مفرد مذکری قرار می‌گیرد، حرف تعریف "La" قبل از نام‌های مفرد مؤنث، و حرف تعریف "Le" در جمع مؤنث. همچنین حروف تعریف "Lo" و "Gli" برای نام‌های مفرد و جمع مذکری استفاده می‌شوند.

برگشت به بالا
0216640800© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به فروشگاه آژانس کتاب است.02166408000