معرفی 10 مورد از بهترین کتاب ها برای زندگی بهتر

نوشته شده در 21 شهریور 1403
معرفی 10 مورد از بهترین کتاب ها برای زندگی بهتر

زندگی ماشینی وجنجالی امروز فرصت فکر ورشد رااز بسیاری ازماگرفته است.دراین میان مطالعه بهترین کتاب ها برای زندگی بهتر می تواند بسیارکمک کننده باشد.ما دراینجا فهرستی از بهترین کتاب های مفید و انگیزشی برای زندگی بهتربرایتان فراهم آورده ایم که شمارا دراین مسیریاری می کنند.

1چگونه به احساسان دیگران پی ببریم

یکی از آرزوهای بشر در طول تاریخ همیشه این بوده که بفهمد در سر مردم چه می گذرد.

شاید این آرزو هیچوقت درست نشود ولی می توان با یک سری اطلاعات به احساسات دیگران پی برد.

البته این کار به قصد بهتر شدن روابط آدم ها با اطرافیانشان صورت میگیرد.

کتاب چگونه به احساسات دیگران پی ببریم،به ما کمک می کند که در چهار مهارت اساسی در مواجهه با مردم پیشرفت کنیم. این چهار مهارت عبارت اند از:

مهارت اول اینکه آگاهانه بدانیم چه موقع در حال احساساتی شدن هستیم ،حتی قبل از حرف زدن و عمل کردن.

مهارت دوم بتوانیم رفتارمان را زمانی که احساساتی میشویم انتخاب کنیم.در صورتی که بدون آزار دیگران به هدفمان دست پیداکنیم.بهترین بروز احساسات زمانی است که به اطرافیانمان آسیبی نرسانیم و برایشان مشکلی ایجاد نکنیم.

مهارت سوم حساسیت زیادی نسبت به احساسات دیگران پیدا نکنیم.راس هر رابطه مهمی را احساسات تشکیل میدهد.بخاطر همین باید نسبت به احساسات دیگران حساسیت داشته باشیم.

مهارت چهارم اینکه اطلاعاتی که در مورد احساسات دیگران دریافت میکنیم با احتیاط استفاده کنیم.

نویسنده:پل اکمن

مترجم:مریم تقدیسی

2.چگونه با هرکسی صحبت کنیم

درست در زمانی که ما انسان ها نگاهمان به یکدیگر می افتد می توانیم تاثیر زیادی بر یکدیگربگذاریم.

اولین برخوردمان روی شخصی که با او ملاقات داریم تاثیری که برجای میگذارد میتواند خاطره اش برای همیشه در ذهن او باقی بماند.ما فقط ده ثانیه فرصت داریم خودمان رانشان دهیم.کتاب چگونه با هرکسی صحبت کنیم ،92راهکار ساده برای رسیدن به موفقیت بزرگ در روابط را به ما می آموزد.

مثلا یاد میگیریم چگونه بدون یک کلمه حرف زدن نظر دیگران را به خودمان جلب کنیم.بعد از سلام چه بگوییم،چطور مثل یک شخص مهم حرف بزنیم ،چگونه در میان هرجمعی  راحت و خودمانی باشیم.در مهمانی ها چگونه مانند یک سیاستمداربرخورد داشته باشیم و چگونه بر دل ها اثربگذاریم.

نویسنده: لیل لوئدز

مترجم:مهدی قراچه داغی

3.بدن سخن میگوید

اگرکتاب زبان بدن را بخوانید می توانید زبان بدن دیگران را بفهمید و بر دیگران تاثیر بگذارید.برای یادگیری و استفاده از آن نیاز به هنرو علم دارید.

منظور از علم، علومی مانند فیزیولوژی، روان‌شناسی، علوم اجتماعی و انسان‌شناسی‌ است و منظور از هنر، سیماشناسی و درک اینکه چگونه کنش متقابل حرکات بدن، اختلافات جزئی و حتی تفاوت در رنگ‌ها با یکدیگر ترکیب شده و به‌وسیله‌ی فرهنگ و محتوا، روابط میان‌ ما را تعیین می‌‌کنند. اگر دوست دارید از طریق زبان بدن اطرافیانتان پی به نیات آن‌ها ببرید پس این کتاب را بخوانید.

نویسنده ماروین کارلینز

مترجم آزیتانجات مهر

4.زبان بدن

اگر میخواهید با مثال های زیادی از رفتار غیر کلامی ،سیگنا های بدنی را که میتوانیم ازآنها برای درک بهتر احساسات وافکاردیگران استفاده کنیم ،بهتر بشناسیم پیشنهاد میکنم کتاب زبان بدن را بخوانید.این کتاب به شما کمک میکند.شناخت دقیق تری نسبت به بدن خودتان پیداکنید و متوجه شوید چرا در وضعیتی خاص بدنتان به شیوه ای منحصربه فرد برخورد میکند.

نویسنده جوناوارو

مترجم امیرانصاری

خرید کتاب زبان بدن ازآژانس کتاب

5.مدیریت زمان

اگر فکر میکنید هیچ وقت به هیچ کارتان نمی رسیدو درمحل کارتان یا دانشگاه از پس پروژه ها و مسئولیت ها یتان برنمی آیید کتاب مدیریت زمان را پیش نهاد میکنم.با خواندن این کتاب پی به زمان های از دست رفته تان می برید واز همین زمان های کوچک و کوتاه می توانید در انجام بقیه ی کارهایتان استفاده کنید.

نویسنده:برایان تریسی

مترجم:نرگس شفیعی

خرید کتاب مدیریت زمان ازآژنس کتاب

6.مثل یک راهب فکر کن

اگر بخواهید درباره‌ی بازیگری بدانید سراغ علی نصریان می‌روید، اگر بخواهید کارگردانی یاد بگیرید، سراغ اصغر فرهادی می‌روید، اگر بخواهید داستان‌نویسی را بیاموزید نزد محمود دولت‌آبادی می‌روید، اما اگر بخواهید خوب‌زندگی‌کردن را بیاموزید کجا می‌روید؟ ما پیشنهاد می‌کنیم نزدِ یک راهب بروید.راهب شخصی است که آگاهانه تصمیم میگیردهمیشه در لحظه زندگی کند .شاید باخودتان فکرمیکنید برای یک راهب راحت است که آرام،ساکت و آسوده باشد و به راحتی از انتقادکردن بپرهیزد.در برابر وسوسه مقاومت کند و خودخواهی را کنار بگذارد.آنها در شرایطی آرام مخفی می شوندتابا مشاغل، شرکای عاطفی و خب، ساعت اوج ترافیک سروکار نداشته باشند.از خود می‌پرسید مثل یک راهب فکر کردن چگونه قرار است در این دنیای مدرن به ما کمک کند؟ هدف کتاب "مثل یک راهب فکر کن"زندگی عاری از خودخواهی، حسادت، شهوت، اضطراب، خشم، ناخشنودی و تعلقات مادی، درست در همین زندگی آشفته و شلوغ ما است. از نظر جی شتیِ راهب، پذیرش این طرزِ فکر امکان‌پذیر است. ما باید آرامش، ثبات و سازش را بیابیم.

نویسنده :جی شتی

مترجم:محمدمصطفی ابراهیمی

7.خودشناسی کاربردی

این روزها همه از خودشناسی حرف میزنند اما خودشناسی واقعا یعنی چه؟خودشناسی را از چند وجه میتوان در نظر گرفت:با خبر شدن از خود و آگاهی ازآگاهی خود،آگاهی از هویت عاطفی،روراستی با خود،قضاوت درباره ی خود و شک کردن درباره ی خود.اگر جست وجو ما برای خودشناسی موفقیت آمیز باشد،در نهایت باعث خواهد شد احتراف کنیم چقر شناخت کمی از خودمان داریم و شاید حتی هرگز نتوانیم به شناخت کامل و بی نقصی از خودمان برسیم. اما وقتی در راه شناخت خودمان باشیم متوجه میشویم چه دریای بی کرانی در ما پنهان است.آلن دوباتن در کتاب خودشناسی سعی می‌کند ما را با این دریای بی‌انتها آشنا کند. او همچنین در کتاب «خودشناسی کاربردی» که ادامه‌ی این کتاب محسوب می‌شود درباره‌ی زندگی عاطفی، شغلی، روابط با دیگران، غم و اندوه سخن می‌گوید.

نویسنده:آلن دوباتن

مترجم:افسانه قره داغی

خرید کتاب خودشناسی کاربردی ازآژانس کتاب

8.قدرت مثبت اندیشی

کتاب قدرت مثبت اندیشی پر فروش ترین کتاب با موضوع موفقیت است.بحث این کتاب در مورد این است که حتی اگر شما دریک مورد خاصی شکست بخورید زیاد مهم نیست و میتوانید با وجود شکست نیز به آرامش و شادی در زندگی برسید. این کتاب به شما کمک میکند تا بتوانید تفکر شکست پذیری را از خود دور کنید.زندگی را به اوج خوشبختی و موفقیت برسانید و قدرت خودتان برا بشناسید.

نویسنده:نورمن وینسنت پیل

خرید کتاب قدرت مثبت اندیشی ازآژانس کتاب

9.کتاب بهانه ممنوع

بهانه تراشی،همان چیزی که مارا از انجام بسیاری از کارهای مهم باز می دارد. آیا تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده است که حتی بلای انجام کارهای روز مره خو نیز بهانه تراشی کنید و ار آنها سر باز زنید؟اگر جواب شما مثبت است پیشنهاد می شوتد کتاب بهانه ممنوع از وین دایر را یک بار مطالعه کنید.وین دایر به این معتقد است که همه افرادی که روی کره زمین زندگی می کنند ،می توانند به هدف هایشان دست پیداکنند.تنها کاری که مهم هاست انجام دهند بهانه ها را کنار بگذرارند.

نویسنده:وین دایر

10.هنرظریف بیخیالی

چقدر خوب است که در این دنیای پر استرس و مشکلات و دغدغه ذهنی هنربیخیالی اصولی و صحیح را یاد بگیریم و به آن عمل کنیم.اگر شما هم میخواهید درست و به موقع بتوانید از حساسیت های بی مورد جلوگیری کرده و بی خیالی پیشه کرد. مطالعه این کتاب را از دست ندهید. مارک منسون در این کتاب بیان میکند که اصلی ترین دلیل عدم خوشحالی و رضایت ما در زندگی انکار واقعیت هااست.

نویسنده:مارک منسون

 

برگشت به بالا
0216640800© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به فروشگاه آژانس کتاب است.02166408000 طراحی سایت و سئو : توسط نونگار پردازش