معرفی ده ناشر برتر ایران

نوشته شده در 23 خرداد 1403
بهترین انتشارت کتاب؛ معرفی ده ناشر برتر ایران

افرادی که بسیار اهل کتاب خوانی و کتاب خواندن هستند معمولا یکی از دغدغه هایشان انتخاب یک کتاب خوب و مناسب برای خواندن است.

سوال اینجاست که چگونه میتوانیم یک کتاب خوب و مناسب برای خوانندن پیدا کنیم .

یکی از راه هایی که بسیار به ما برای انتخاب یک کتاب مناسب کمک میکند توجه به ناشر و انتشارات آن کتاب است . معمولا انتشارات خوب و معتبر همیشه سعی میکنند که بهترین کتاب هارا برای انتشار انتخاب کنند .

ممکن است برای بعضی افراد سوال پیش بیاید که تفاوت ناشر با انتشارات چیست ؟

بهتر است این سوال شمارا این گونه پاسخ بدهیم که ناشر به فردی گفته میشود که نشر آثار نوشته شده توسط نویسندگان از جمله شعر، متن ، داستان ،رمان و... را بر عهده میگیرد .

اما در واقع انتشارات به موسسه یا سازمانی گفته میشود که توسط ناشر مدیریت میشود.

معمولا در سازمان ها یا موسسات فروش و تولید کتاب ،مجله و غیره صورت میگیرد .

اما باید توجه داشته باشیم که انتشارات را با تولید کنندگان محتوا در اینترنت اشتباه نگیریم .

در این مقاله قصد داریم تا بهترین انتشارات کتاب و همچنبین ده ناشر برتر ایران را به شما معرفی کنیم.

10مورد از بهترین انتشارات کتاب:

انتشارات نیلوفر

1.انتشارات نیلوفر:

انتشارات نیلوفر در سال 1356شروع به فعالیت کرده است

.تا کنون بیش از 700عنوان کتاب در حوزه های ادبیات داستانی،ادبیات نمایشی،نقدادبی،فلسفه،شعر،اسطوره ودین منتشرکرده است

2.انتشارات چشمه :

نشرچشمه فعالیتش را از سال 1364 آغاز کرد. در اوایل کارش تعداد کتاب‌های چاپ‌شده‌ ی بسیار اندکی داشت . زیرا از آن دسته انتشاراتی بود که از کتابفروشی به انتشاراتی رسیده. رفته‌رفته روند چاپ کتاب شکلی صعودی به خود گرفت، تا این‌که سال ۱۳۸۸ این انتشارات  بیش از ۲۷۰ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف منتشر کند. عمده فعالیت این ناشر در زمینه کتاب‌های ادبی می‌باشد.  همچنین این نشر در زمینه کتاب‌هایی با موضوع سیاست و اقتصاد هم بسیار فعالیت کرده است.

انتشارات ثالث

3.انتشارات ثالت:

نشر ثالث یکی از انتشارات ایرانی است که کار خود را در سال ۱۳۷۵ با افتتاح یک دفتر و کتابفروشی در خیابان انقلاب آغاز کرد. کتاب‌های بسیاری در نشر ثالث با استقبال عمومی روبرو شده و به چاپ‌های متعدد رسیده اند.

و مؤسس آن جناب آقای محمدعلی جعفری مطبعه چی می‌باشد.

نشر ققنوس

4.نشر ققنوس:

یکی دیگر از بهترین انتشارات ایران انتشارات ققنوس نیز میباشد که موسس آن آقای امیرحسین زادگان میباشد . آثاری همچون سال بلوا، ملت عشق و سمفونی مردگان نشر ققنوس را به لیست یکی از پرفروش‌ترین انتشارات ایران بدل کرد.

انتشارات علمی فرهنگی

5.انتشارات علمی فرهنگی:

انتشارات علمی فرهنگی یکی از قدیمی ترین و باسابقه ترین موسسات نشر فعال در ایران است.شرکتی که در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال1360از ادغام دوموسسه خوشنام و پیشگام نشر کتاب با عناوین "بنگاه ترجمه ونشر کتاب"و "موسسه انتشارات فرانکلین"تشکیل شده است.

این شرکت در سال 1380تصمیم گرفت با هدف توسعه گسترش فعالیت های اجرایی سه شرکت مجزا و وابسته را به نام های "شکت چاپ و نشر کتیبه"،"شرکت بازرگانی کتاب گستر"و"شرکت فرهنگ فیلم تهران"در زیر مجموعه خود تعریف کند.

انتشارات ذهن آویز

6.انتشارات ذهن آویز:

این انتشارات که جز ناشران عمومی به حساب می آید در زمینه کتاب های انگیزشی و روانشناسی و رمان فعالیت میکند.و اکثر کتاب های این انتشارات جزء پرفروشترین کتاب های کشور میباشد

انتشارات نسل نواندیش

7.انتشارات نسل نواندیش:

انتشارات نسل نواندیش از موسسات نشرکتاب در ایران است که از سال 1376وارد این عرصه فرهنگی شده است و کار خود رابا چاپ و انتشار کتاب های حوزه ی موفقیت و مدیریت آغاز کرد . این نشر بیژن علی پورعهده دار مدیریت آن است. با شعار" نان خواندنت را بخور"بسیاری از کتاب های پر فروش روانشناسی،موفقیت،توسعه فردی و کسب و کارومدیریت را به فاصله کوتاهی از انتشارات چاپ کتاب در کشور مبدا،با کمک مترجمان خود به فارسی ترجمه میکند وبه دست خوانندگاه ایرانی می رساند.

انتشارات نگاه

8. انتشارات نگاه:

مؤسسهٔ انتشارات نگاه از سال ۱۳۵۲ فعالیت  خود را به عنوان ناشر مستقل در زمینهٔ ادبیات علوم انسانی شروع کرده است .

انتشارات نگاه طی چهاردهه میلیون‌ها بار در سطر سطر کتاب‌هایش پیش چشم مخاطبین خویش تکثیر شده و تنوع بخشی به آثار تولید شده و سخت‌گیری در انتخاب‌ها را بر اساس خواست مخاطب سرلوحه کار خویش قرارداده است.

انتشارات مروارید

9.انتشارات مروارید:

انتشارات مروارید نشری که فعالیت خود را  از سال ۱۳۴۰ شروع کرد و عمده فعالیت نشر مروارید در حیطه موضوعات ادبیات، روان‌شناسی و مدیریت می‌باشد.

هنر عشق‌ورزیدن، نام من سرخ و جادوی فکر بزرگ جزو آثار مشهوری است که نشر مروارید را در فهرست بهترین انتشارات ایران قرار داده است.

انتشارات ملیکان

10.انتشارات ملیکان:

نشر ملیکان در سال 1393به همت مجید پرهیزگاری تاسیس شد.

این ناشر به‌طور کلی در حوزه‌ی ادبیات، مدیریت و موفقیت به تألیف، ترجمه، چاپ و عرضه‌ی کتاب می‌پردازد. آثار منتشرشده از سوی نشر میلکان را می‌توانید در قفسه‌ی کتاب‌های روان‌شناسی، رمان بزرگسال و نوجوان، مدیریت، فلسفه، زندگی‌نامه، ورزش، و موفقیت و خودیاری پیدا کنید

برگشت به بالا
0216640800© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به فروشگاه آژانس کتاب است.02166408000 طراحی سایت و سئو : توسط نونگار پردازش