جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

digikala MAG

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کتاب های برنده ی مدال نیوبری

جایزه ی نشان نیوبری چیست؟

نشان نیوبری (Newbery Medal)، نخستین جایزه ادبی کتاب کودکان در جهان است و به نام جان نیوبری، ناشر سده ۱۸، اختصاص یافته است. این جایزه از سال ۱۹۲۲ به توصیهٔ فریدریک میلچر، مدیر مؤسسهٔ انتشارات آر.آر.باکر، توسط انجمن کتابخانه‌های آمریکا هر سال به نویسنده ای اهدا می‌شود که برجسته‌ترین اثر داستانی را در حوزه ادبیات کودکان آمریکا ارائه کرده باشد. انتخاب آثار برتر بر عهده اعضای انجمن خدمات کتابخانه برای کودکان بوده و فهرستی از کتاب‌های برگزیده هر سال توسط کمیتهٔ جایزهٔ نیوبری اعلام می‌شود، در حالی که برندگان در ماه ژانویه اعلام می‌گردند. این جایزه به همراه نشان کالدکوت از پرارزش‌ترین جوایز ادبی در زمینه ادبیات کودکان در آمریکا محسوب می‌شود. هدف اصلی از اهدای این جایزه، ترویج خلق آثار برجسته در زمینه کتاب کودک، تشویق کتابداران به ارائه خدمات بهتر به کودکان، و ترغیب نسل جوان به علاقه‌مندی به ادبیات است.

تجمل و تاریکی

از جذابیت‌های اصلی “تجمل و تاریکی” می‌توان به زبان روان و تصویرسازی دقیق نویسنده اشاره کرد که باعث می‌شود خواننده به راحتی در داستان غرق شود. این اثر با استفاده از لغات زیبا و موفقیت در ایجاد حس ماجراجویی، توانسته است انگیزه‌ی خوانندگان را به چالش بکشد.

“تجمل و تاریکی” به عنوان یک اثر هنری نه تنها از زاویه داستان گونه، بلکه از نگاهی فلسفی و اجتماعی نیز تفکر خواننده را همراهی می‌کند.

چین خوردگی در زمان

با زبان شیوا و خلاقانه نویسنده، “چین خوردگی در زمان” نه تنها به خواننده امکان می‌دهد تا در دنیای چین باستان غرق شود بلکه از آنجا تا به امروز به تفکر و شکل‌گیری فرهنگ چینی پی ببرد. این کتاب ترکیبی زیبا از تاریخ، هنر و جزئیات زندگی روزمره را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد و تجربه‌ی یک سفر زمانی به دل داستان فراهم می‌آورد.

کتاب گورستان

گورستان” یک اثر تاریخی فراتر از حد معمول است که به دلایل متعددی به توجه خوانندگان جلب کرده است. نویسنده با مهار و استعداد خود، داستانی پیچیده از رازها و حقایق تاریخی را باز می‌کند و خواننده را در دام غم و تعجب می‌اندازد.

در این کتاب، گورستان به عنوان یک عنصر مهم و نمادین مطرح می‌شود که نقش اساسی در روایت دارد. این داستان با زبانی شیوا و توصیفات زیبا، خواننده را به دنیای مرموز گرویده و او را همراه با شخصیت‌های جذاب و پرنقش به سفری در گذشته می‌برد

با کفش های دیگران راه برو

کتاب “با کفش‌های دیگران راه برو” با زبانی ساده و دلنشین، خواننده را در داستان یک سفر شگفت‌انگیز به دنیای دیگران می‌برد. نویسنده از طریق تجربیات خود و داستان‌های متنوع افراد، مفهومی جالب از تنوع فرهنگی و تجارب شخصی را ارائه می‌دهد.

در این کتاب، هر کفش نشان‌دهندهٔ یک داستان یا تجربه‌ای منحصربه‌فرد است که نویسنده با آن تعامل داشته و از آن استفاده کرده است.

کتک خور سلطنتی

کتک خور سلطنتی” به عنوان یک آثار متفاوت و بی‌همتا در عرصهٔ ادبیات اجتماعی به چشم می‌خورد. نویسنده با استفاده از داستانی مهیج و جذاب، به تجسم واقعیت‌های اجتماعی ما پرداخته و از طریق تحلیل‌های کنیجه‌برانگیز، خواننده را به فکر و تفکر دربارهٔ مسائل اجتماعی ترغیب می‌کند

کتاب آخرین قصه گوی زمین

دانابارباهیگرا با “آخرین قصه گوی زمین”، ماجرای تکامل و تغییرات آب و هوا، جغرافیا، و زندگی را در طول میلیون‌ها سال با دقت علمی بیان می‌کند. این اثر، یک دستاورد علمی ماندگار است که به خواننده امکان می‌دهد در زمان سفر کرده و شاهد تحولات ناگهانی و طبیعی زمین شود.

با زبان ساده و توضیحات روان، دانابارباهیگرا به خواننده اجازه می‌دهد تا علم زمین شناختی خود را گسترش دهد. از لحظهٔ شکل‌گیری زمین تا زمان حاضر، این کتاب داستانی جذاب از تلاطمات جهانی را به تصویر می‌کشد و خواننده را با معجزه‌های طبیعت در ارتباط می‌انداز

کتاب تازه وارد

در این کتاب، جری کرفت با بهره‌گیری از تجربیات شخصی خود و مطالعات تازه در زمینه رشد شخصی، به شما نشان می‌دهد چگونه اهداف خود را مشخص کنید، استراتژی‌های موفقیت را پیش ببرید و موانع را به چالش بکشید. او به شما نشان می‌دهد چگونه از تجارب شکست‌آور به عنوان فرصت‌هایی برای رشد استفاده کنید و با ایجاد تغییرات کوچک در عادات خود، به بهبود مستمر دست پیدا کنید.

یکی از نکات قوت این کتاب، ارتباط نویسنده با خوانندگان است؛ جری کرفت با زبانی ساده و قابل فهم، مطالب را ارائه می‌دهد و با استفاده از داستان‌ها و مثال‌های واقعی، خواننده را در دنیای ایده‌آل خود هدایت می‌کند

و مثال های دیگری از کتاب هایی که برنده ی نشان های نیوبری شده اند:

  • روزنامه فرش
  • بخشنده
  • گرگ های پوشالی
  • جنگی که نجاتم داد
  • کبوتر های وحشی
  • دنیای بی کران سلام
  • دختری که ماه را نوشید
  • صلح ابدی
  • اگر ببری ه دام تو افتاد
  • مرسی سوآرز بزرگ می شود
  • سکه ای از آسمان
  • ستاره هارا بشمار
  • برآورنده ی آرزو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می خوای از جدیدترین اخبار و مقالات ما با خبر باشی؟

تو کانال تلگرام ما عضو شو!

پیشنهادهایی برای شما

مطالب  مرتبط