جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

digikala MAG

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معرفی 10 کتاب مبارزه با تنبلی

“تنبلی” یک الگوی رفتاری است که بسیاری از افراد جامعه به خود نشان می‌دهند. اگر این الگو در زندگی‌های ما وجود نداشت، احتمالاً تعداد افراد موفق و برجسته بسیار بیشتر از این است که در حال حاضر شاهد آن هستیم. موفقیت بر علیه باور عموم، نه تنها به هوش و استعداد بلکه در گرو تلاش و اراده قرار دارد. ضعف اراده و عدم تلاش‌نکردن موجب از دست رفتن فرصت‌ها و ایجاد تنبلی در زندگی می‌شود. این الگوی رفتاری به افراد تنبل عادت دارد و برای غلبه بر آن، می‌توان از کتاب‌های مناسب استفاده کرد. در این مقاله، چند کتاب به شما معرفی می‌شود که به شما کمک خواهند کرد تنبلی خود را شناسایی کنید و از آن پیروی کنید. اگر به دنبال یافتن کتابی برای غلبه بر تنبلی هستید، همراه ما باشید.

کتاب آبلوموف

معرفی کتاب:

مؤثرترین رمان ایوان گنچاروف با نام آبلوموف، به گفته بسیاری از مخاطبان و منتقدان، اثری است که در آن واژه‌ی آبلومویسم معرفی شده و به افرادی اطلاق می‌شود که دچار ضعف عملکرد و بی‌ارادگی هستند. این ویژگی‌ها سبب ورود فرد به گرداب تنبلی می‌شود و او را از ساختن آینده‌ای برای خود باز می‌دارد.

در داستان این کتاب، شخصیتی به نام آبلومو روایت می‌شود که در مسیر تن‌پروری گم شده و قادر به ساختن آینده خود نمی‌باشد. این اثر به وسیله‌ی گنچاروف به دقت و نظریه‌پردازی درباره‌ی تنبلی و ضعف ارادگی می‌پردازد و در آینه‌ی زندگی شخصیت اصلی، واقعیت‌هایی تلخ و ناراحت‌کننده از زندگی اجتماعی نشان می‌دهد.

کتاب اندرمزایای تنبلی

معرفی کتاب:

اندر مزایای تنبلی، چطور می‌تواند یک کتاب برای غلبه بر تنبلی باشد؟! این کتاب به فلسفه کار، تفریح و اوقات فراغت در زندگی اشاره می‌کند. گرچه این کتاب فلسفی است، روان و قابل‌درک برای همه خوانندگان است. در واقع، نویسنده فلسفه را ساده‌تر نکرده، بلکه فلسفه را با زبانی رساتر و بدون ترس و وحشت نوشته است. در این کتاب، مخاطب با دلیل زندگی، عشق و تلاش بیشتر از گذشته آشنا می‌شود. خواندن آن باعث می‌شود بهانه‌هایی که برای فرار از تلاش‌کردن می‌آوریم، خودبه‌خود در وجودمان بی‌معنی شوند و بتوانیم با اراده‌تر باشیم.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به‌خاطر درک نادرست چیستی زندگی، ترجیح می‌دهید زندگی را نادیده بگیرید و کمتر تلاش کنید، این کتاب برای شماست. آن را بخوانید و با دنیای قابل‌درک‌تری آشنا شوید تا بتوانید آن‌طور که آرزومند هستید، تلاش کنید و به‌پیش بروید.

کتاب قورباغه‌ات را قورت بده

معرفی کتاب:

ترس از انجام کارهای سخت و زمان‌بر معمولاً یک موانع بزرگ برای تحقق اهداف و رسیدن به موفقیت است. بسیاری از ما ترس از کارهای سخت و ناشناخته را درون خود حمل می‌کنیم، که مانع از تلاش و پیشرفت می‌شود. این ترسها و مقاومت‌های درونی می‌توانند از ما جلوگیری کنند تا بهترین نسخه از خودمان را تجربه کنیم و به اهداف دلخواهمان برسیم.

کتاب ‘قورباغه را قورت بده’ به شما راهنمایی می‌کند تا چگونه با این موانع روبرو شده و آنها را مدیریت کنید. از راهکارها و تمرین‌های کاربردی در این کتاب استفاده کنید تا به تدریج ترسها را از بین ببرید و به انجام کارهای سخت با اعتماد به نفس بپردازید. با قورباغه قورت دادن، احتمالاً زندگی شما بی‌خودی‌ها و نگرانی‌ها را از بین می‌برد و به شما انگیزه می‌دهد تا به چالش‌ها بپردازید و از تلاش‌های خود لذت ببرید. این کتاب یک راهنمای عالی برای غلبه بر ترسها و رسیدن به موفقیت است.

کتاب 23 راه برای غلبه برتنبلی

معرفی کتاب:

این کتاب به ما می‌آموزد چطور با این عادت نادرست مواجه شویم و آن را با عادت درست تلاش‌کردن جایگزین کنیم. با خواندن این کتاب متوجه خواهید شد کنارگذاشتن تنبلی کار سختی نیست، به شناخت و آگاهی نیاز دارد

کتاب عادت های اتمی

معرفی کتاب:

عادت های اتمی دیگر کتابی است که برای دوری از تنبلی می‌خواهیم به شما معرفی کنیم. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، داشتن مجموعه‌ای عادت مثبت و درست ما را به فردی قوی و سخت‌کوش تبدیل می‌کند. عادت‌های اتمی کتابی است که به مخاطب نشان می‌دهد هر عادت درست نتیجه چند اقدام کوچک است و زندگی‌ای سالم نیز نتیجه چند عادت درست!

کتاب اثر‌مرکب

معرفی کتاب:

با دشواری می‌توان از موفقیت حرف زد و به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، تنبلی را مورد هدف قرار داد! کتاب اثر مرکب یکی از آثاری است که دربارهٔ عادت‌های صحیح نوشته شده است. این عادت‌ها، که با داشتن آنها می‌توان از سکون و شکست فرار کرد و به سوی موفقیت پیش رفت، راهگشایی جدیدی برای انجام کارها و تحقق اهداف ما خواهند بود. اما رسیدن به این عادت‌های معرفی شده و تبدیل شدن به فردی که آن عادت‌ها را جزئی از شخصیت خود می‌کند، به معنای دور شدن از تنبلی است.

پس اگر شما نیز می‌خواهید عادت‌های جدیدی را برای خود ایجاد کنید و با استفاده از آنها به دنبال موفقیت بروید، کتاب اثر مرکب برای شماست. نویسنده این کتاب باور دارد که هیچ فرمول مخفی یا سریعی وجود ندارد. به همین دلیل، در کتاب اثر مرکب، نویسنده با ترکیب متدهای مختلف به مخاطب کمک می‌کند تا بتواند عادت‌های مفید را جایگزین روش‌های تنبلی کند.

کتاب صبح جادویی

معرفی کتاب:

بسیاری از افراد موفق سحرخیزی را عامل موفقیتشان می‌دانند. آنها معتقدند که در لحظاتی که بقیه خواب‌اند، مسیر موفقیتشان را می‌سازند. از طرفی، دیر بیدار شدن و تا حوالی ظهر خوابیدن نیز یکی از نشانه‌های تنبلی است. برای همین، کتاب چطور صبح زود از خواب بیدار شویم؟ یک راهنمایی است که به شما کمک می‌کند به سحرخیزی عادت کنید و بتوانید روز خود را پربارتر به شب برسانید. این کتاب شامل مشاوره‌ها و تکنیک‌هایی است که به شما کمک می‌کند روزهایتان را با انرژی بیشتری شروع کنید و به بهترین شکل ممکن استفاده از وقت خود را داشته باشید. اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید روزهایتان را با تازگی و انگیزه شروع کنید، این کتاب برای شما مناسب است.

کتاب بهانه ممنوع

معرفی کتاب:

پس از گرفتار شدن در تنبلی، ناخودآگاه شروع به تولید بهانه می‌کنیم؛ بهانه‌هایی که خودمان و اطرافیانمان باورشان می‌کنیم. با گذشت زمان، بهانه‌های ما قابل قبول‌تر و حرفه‌ای‌تر می‌شوند. حالا وین دایر، بر خلاف کتاب‌های دیگر، در کتاب بهانه ممنوع نه فقط با ما همراهی نمی‌کند بلکه از ما می‌خواهد هرآنچه برای تلاش‌نکردن به زبان می‌آوریم، بهانه‌ای نیست. او چنان توجیه‌ها و دلایل واهی‌مان را از ما می‌گیرد که دستمان خالی می‌ماند و جز تلاش‌کردن راهی جلوی پایمان احساس نمی‌کنیم! اگر احساس می‌کنید گاهی دچار این وضعیت می‌شوید یا به عادتی دائمی تبدیل شده‌اید، حتماً بهانه ممنوع را بخوانید.

کتاب قدرت عادت

معرفی کتاب:

آیا شما هم به انجام دادن چنین کارهایی عادت کرده‌اید؟ آیا تاکنون پیش آمده که در زمان انجام دادن کارهایی که به آن عادت دارید، با تنبلی مواجه شوید؟ اگر دوست دارید بدانید عادت‌ها چگونه در وجود ما شکل می‌گیرند و چگونه با استفاده از آن‌ها می‌توانید بر تنبلی غلبه کنید، این کتاب را بخوانید. چارلز داهیگ در کتاب “قدرت عادت” به چرخه‌ی شکل‌گیری عادت‌ها اشاره می‌کند و طرز کار آن را توضیح می‌دهد. انگیزه‌ای برای شروع لازم است، این انگیزه مغز را وارد مرحله‌ی اتوماتیک نسبت به رفتار خاصی می‌کند. در مرحله بعد، آن رفتار به صورت روتین (انجام آن به صورت روزانه) درمی‌آید. مرحله آخر پاداش است: یعنی نتیجه یا حس خاصی که به دلیل انجام آن رفتار به آن می‌رسید. این کتاب به شما کمک می‌کند تا با درک چگونگی شکل‌گیری عادت‌ها، راهکارهای مناسبی برای خود انتخاب کنید.

کتاب چرا کارها را پشت گوش می اندازیم

معرفی کتاب:

اگر قصد دارید تنبلی کردن را کنار بگذارید، باید ابتدا بدانید اصلاً چرا ما تنبلی می‌کنیم؟ کتاب “چرا کارها را پشت گوش می‌اندازیم” نوشته نیلز سالزگبر است. او با استفاده همزمان از علم و تجربیات خودش این کتاب را نوشته است. سالزگبر خودش مدت زیادی درگیر اهمال کاری و تنبلی بوده است. اما سرانجام توانسته با کمک برخی راهکارها این عادت بد را کنار بگذارد و سپس تجربیات خودش را هم تبدیل به یک کتاب غلبه بر تنبلی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می خوای از جدیدترین اخبار و مقالات ما با خبر باشی؟

تو کانال تلگرام ما عضو شو!

پیشنهادهایی برای شما

مطالب  مرتبط