جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

digikala MAG

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سری کتاب های شب امتحان انتشارات خیلی سبز

امروزه کسی نیست که از اهمیت مطالعه کتاب‌های درسی غافل باشد. با این حال، هم دانش‌آموزان و هم والدین عمیقاً آگاهند که برای کسب موفقیت در امتحانات نهایی و کنکور، علاوه بر خواندن کتاب‌های درسی باید در کنار آن منابع مختلف کتاب های درسی ، نمونه سوالات امتحان ،و نمونه کتابهای کمک درسی را نیز مطالعه کنیم . در نتیجه، انتخاب منابع تکمیلی مناسب برای عملکرد برجسته در امتحانات میان‌ترم و پایان‌ترم ضروری است. یکی از نگرانی‌های اصلی دانش‌آموزان در آستانه امتحانات، پیدا کردن سؤالات استاندارد جهت آمادگی خود برای شرکت در امتحان است. در این زمینه، بسیاری از کتاب‌ها منتشر شده‌اند، و در میان آن‌ها، مجموعه‌ای از کتاب‌های «شب امتحان» از انتشارات خیلی سبز به چشم می‌خورد.

ویژگی های مجموعه کتاب های شب امتحان انتشارات خیلی سبز:

از نام این کتاب‌ها پیداست که برای استفاده در شب‌های پیش از امتحان و روزهای نزدیک به امتحان طراحی شده‌اند. باتعداد صفحات بسیارکم و محتوای بسیار مفید و کاربردی ، این کتاب‌ها قادرند در دوران امتحانات پس از مطالعه کتاب درسی نقش کلیدی در موفقیت دانش‌آموزان ایفا کنند. امتحانات پایانی در مقاطع تحصیلی نهم و دوازدهم، بیش از سایر پایه‌ها، حائز اهمیت هستند. برای دانش‌آموزان نهم، اهمیت امتحانات به دلیل تأثیر بالای نمرات در هدایت تحصیلی آن‌ها است. همچنین، امتحانات نهایی پایه دوازدهم با توجه به امکان تأثیرگذاری تا سقف 40 درصد بر نتایج کنکور، اهمیت ویژه‌ای دارند. در نتیجه، به دانش‌آموزان این دو پایه توصیه می‌شود که حتماً از این نوع کتاب‌ها بهره‌مند شوند.

این کتاب‌ها شامل توزیع وزنی موضوعات مختلف در امتحانات هستند: دانستن وزن بندی امتحانات پایان ترم به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد که برای مطالعه بخش‌های گوناگون کتاب‌های درسی خود برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشند. در آغاز هر یک از این کتاب‌ها در سری خیلی سبز، توزیع وزنی هر درس بر اساس برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ارائه شده است.

شامل آزمون‌های میان‌ترم دی ماه است: در سری کتاب‌های شب امتحان خیلی سبز، بخشی به نام آزمون‌های نیم‌سال اول موجود است که سؤالات آن نیمی از مطالب کتاب‌های درسی در امتحانات میان‌ترم دی ماه را در بر می‌گیرد. دو آزمون در ابتدای این بخش به صورت دسته‌بندی شده ارائه شده‌اند و همراه با این آزمون‌ها، راهنمایی‌ها و مشاوره‌هایی نوشته شده است. آزمون‌های دیگر در این بخش به صورت غیر دسته‌بندی شده آورده شده و طراحی آن‌ها شبیه به امتحانات مدرسه و به صورت ۲۰ نمره‌ای است.

شامل آزمون‌های پایان ترم خرداد ماه است: این بخش از کتاب‌های مختص شب امتحان، تقریباً ۸ آزمون دارد که سؤالات آن مربوط به امتحانات پایان ترم خرداد ماه مدارس است و از تمامی مباحث کتاب‌های درسی پرسیده شده است. این بخش نیز همانند بخش قبل، شامل سؤالات دسته‌بندی شده و غیر دسته‌بندی شده است.

هر آزمون همراه با پاسخنامه تشریحی است: یکی از ویژگی‌های برجسته این مجموعه، وجود پاسخنامه تشریحی برای تمامی سؤالات موجود در کتاب است. دانش‌آموزان با مطالعه پاسخ‌های تشریحی می‌توانند نکات کلیدی کتاب‌های درسی را یاد گرفته و اشتباهات خود را در صورت پاسخ غلط به سؤالی، تشخیص دهند.

شامل درسنامه است: در ابتدای هر بخش، درسنامه‌های مختصر و مؤثری وجود دارد که دانش‌آموزان را قادر می‌سازد به طور سریع مفاهیم کتاب‌های درسی خود را مرور کنند. این درسنامه‌ها شامل مثال‌های آموزنده‌ای هستند و بر اساس فصل یا درس مرتب شده‌اند.

بیشترین کتاب هایی که محبوبیت و فروش را در میان دانش‌آموزان به خود اختصاص داده‌اند عبارت‌اند از:

  • شیمی دوازدهم در شب امتحان
  • فارسی دوازدهم در شب امتحان
  • ریاضی دوازدهم تجربی در شب امتحان
  • دین و زندگی دوازدهم در شب امتحان
  • سلامت و بهداشت در شب امتحان
  • عربی دوازدهم در شب امتحان
  • حسابان دوازدهم در شب امتحان
  • زیست‌شناسی دهم در شب امتحان
  • فیزیک دوازدهم ریاضی در شب امتحان
  • فیزیک دوازدهم تجربی در شب امتحان

آمادگی برای امتحانات :

چه شما در دوره متوسطه اول باشید یا دوره متوسطه دوم، کتاب‌های سری شب امتحان خیلی سبز انتخابی عالی برای تمامی دروس‌تان است. برای دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم، انتخاب رشته مهم نیست؛ این مجموعه کتاب‌ها مطالب مربوط به تمامی سه رشته نظری را به طور جامع در بر می‌گیرد.

میزان دانش شما هم در استفاده از این کتاب‌ها محدودیتی ایجاد نمی‌کند. سوالات این کتاب‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هم برای دانش‌آموزان با سطح علمی پایین‌تر، هم برای دانش‌آموزان با سطح علمی متوسط، و هم برای دانش‌آموزان توانمند، مناسب هستند. در نتیجه، هر دانش‌آموزی می‌تواند منبعی ایده‌آل برای مرور و یادگیری مطالب درسی در دوران امتحانات داشته باشد. حضور درسنامه‌ها به دانش‌آموزانی که در موضوع خاصی با مشکل روبه‌رو هستند، کمک می‌کند تا مطالب را بهتر درک کنند. از سوی دیگر، سوالاتی که مطابق با امتحانات واقعی مدرسه طراحی شده‌اند، به تمام دانش‌آموزان فرصت می‌دهند تا با نوع سوالات آشنا شوند و از طریق تمرین و تکرار، در دروس مورد نظر به تسلط برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می خوای از جدیدترین اخبار و مقالات ما با خبر باشی؟

تو کانال تلگرام ما عضو شو!

پیشنهادهایی برای شما

مطالب  مرتبط