جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

digikala MAG

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اگر در پی عشقی این کتاب ها را بخوان

عشق، این پدیده‌ی اسرارآمیز چگونه است که تأثیر عمیق و بی‌مانندی بر کلیت زندگی انسان‌ها می‌گذارد؟ پاسخ به این سؤال ساده نیست، زیرا عشق دربردارنده‌ی دوگانگی‌های شگفت‌انگیزی است. از یک سو، پاسخ قطعی و جامعی برای این سؤالات به نظر نمی‌رسد، اما از سوی دیگر، هر کسی در تعامل با این مسئله، پاسخ‌های منحصربه‌فرد خود را می‌یابد. عشق مرزهای شناخته‌شده را درمی‌نوردد، بدون توجه به جغرافیا، مقام یا احترامات اجتماعی، به سرکشی و استقلال خود می‌بالد و تابع خواسته‌های ما نیست. عشق از هیچ زبونی خبر ندارد، و همزمان که انسان را به اوج می‌برد، گاهی او را تا حد شکستگی پایین می‌کشاند. عشق چون فیلسوفی بزرگ، جهان را از منظری تازه و دست‌نیافتنی به ما نمایان می‌سازد. گرچه درک کامل از عظمت این حقیقت دور از دسترس به نظر می‌رسد، اما بسیاری در پی آشکارسازی جنبه‌هایی از آن برآمده‌اند. اینکه آیا در این راه موفق عمل کرده‌اند یا خیر، به تفسیر و دریافت ما از عشق، از مفهوم بلند زندگی، و از تجارب و جهان‌هایی که پشت سر گذاشته‌ایم، بستگی دارد.

کتاب فلسفه عشق

معرفی کتاب:

اروینگ سینگر، متفکر برجسته در عرصه فلسفه معاصر، آثار متعددی در زمینه‌های گوناگون نوشته است. این اثر بررسی می‌کند عشق و کشش میان افراد چگونه تعریف می‌شود. سینگر از منظری بلندتر به مقوله عشق نظر افکنده و به زبانی سلیس و گاهی انسانی، به ابعاد متفاوت این پدیده و مسائل مرتبط با آن نظیر احساس و ادغام شدن، نظریه‌های متفاوت در خصوص عشق و غیره می‌پردازد. شیوه بیان او و رجوع هنری او به مطالب، نشان‌دهنده دانش وسیع و تسلط او بر موضوعات مطرح شده در اثر و آشنایی او با آراء و افکار دیگران است. کتاب به قدری جذاب و دلنشین است که با خواندنش انگار حجابی از دید انسان برداشته می‌شود و درک عمیقی از این پدیده معجزه‌آسا و فراطبیعی که در وجود انسان به شیوه‌های متنوعی بروز می‌کند، حاصل می‌شود.

کتاب 5 زبان عشق

معرفی کتاب:

ایده اصلی کتاب “پنج زبان عشق” از گری چاپمن این است که هر فرد دارای یک زبان عشق اصلی است که او از آن بیشترین رضایت و شادی را دریافت می‌کند. این پنج زبان عشق شامل: کلمات اشعاری، وقت گذرانی مشترک، هدیه‌ها، خدمات و لمس می‌شود.

چاپمن با بررسی رفتارهای افراد و نحوه ابراز عشق آن‌ها، به این نتیجه می‌رسد که هر فرد دارای یک زبان عشق اصلی است که از طریق آن احساس می‌کند مورد توجه و عشق قرار می‌گیرد. این زبان عشق اصلی ممکن است با زبان عشق همسر یا شریک عاطفی متفاوت باشد و این می‌تواند منجر به سوءتفاهم‌ها و مشکلات در روابط شود.

با خواندن این کتاب، افراد می‌توانند زبان عشق خود و همسر یا شریک خود را شناسایی کرده و درک بهتری از نیازهای عاطفی همدیگر پیدا کنند. این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند تا در روابطشان موفق‌تر باشند و ارتباطات عاطفی بهتری را برقرار کنند.

کتاب هنرعشق ورزیدن

معرفی کتاب:

اریک فروم در اثر خود، با استفاده از دیدگاه‌های روانشناسی و جامعه‌شناسی، به تحلیل شرایط زندگی انسان‌ها در دوران مدرن که تحت تأثیر نظام سرمایه‌داری هستند می‌پردازد، بررسی می‌کند که چطور آنها سعی در غلبه بر احساس انزوا دارند. به نظر او، ارتباطات بین فردی نقشی کلیدی در بنیان‌های اجتماعی انسان‌ها ایفا می‌کنند. فروم، نیاز به ایجاد ارتباط را یکی از انگیزه‌های بنیادین بشر می‌داند و عشق را بالاترین شکل برقراری ارتباط قلمداد می‌کند. او معتقد است که عشق یک فرم هنری است.

در این اثر، توسعه و پختگی عشق تحت بررسی قرار می‌گیرد و فروم بر اهمیت خودشناسی و اهدای عشق به دیگران تاکید ویژه‌ای می‌نهد.

کتاب غذا، دعا، عشق

معرفی کتاب:

الیزابت گیلبرت در این کتاب، تجربیات و سفرهای زندگی خود را با دقت و روایتی زیبا و شجاعانه به تصویر می‌کشد. او به صورت صادقانه و بازگویی جزئیات، احساسات و تجربیاتش را در مواجهه با چالش‌ها و تحولات زندگی عاشقانه‌اش به اشتراک می‌گذارد. الیزابت گیلبرت، با تصمیم‌هایش برای ترک زندگی معمول و جست‌وجوی لذت و آرامش، مسیر جالبی را برای خوانندگان به تصویر می‌کشد.

او با مسافرت به ایتالیا، هند و اندونزی، سفرهایی را تجربه می‌کند که نه تنها به او کمک می‌کنند تا جذابیت‌های مختلف فرهنگی را کشف کند، بلکه فرصتی برای رشد شخصی و رسیدن به آرامش درونی برایش فراهم می‌آورند. این سفرها به او کمک می‌کنند تا به دنبال معنا و ارتباط عمیق‌تر با خود و دنیای اطرافش بگردد.

از طریق روایت زندگی‌نامه‌ای پر از رنگ و احساس، الیزابت گیلبرت مفهومی متفاوت از عشق و رضایت زندگی را به خوانندگان القا می‌کند. او با دقت و شجاعت به تجربیات خود در جست‌وجوی عشق و معنا در زندگی پرداخته و ارزشمندترین دروس را که از این تجربیات یاد گرفته، با ما به اشتراک می‌گذارد.

کتاب در ستایش عشق

معرفی کتاب:

تقدیر عشق متنی است که با هدف ستایش و دفاع از عشق نگاشته شده است؛ دفاعی عمیق، پرشور و از اعماق وجود. در این اثر با دیدگاه‌ها و فلسفه‌های یکی از متفکران برجسته عصر حاضر مواجهیم. «آلن بدیو» در این کتاب به مقابله با چالش‌های فکری می‌پردازد، بهره‌گیری از افکار فیلسوفان نامدار را به کار می‌بندد که نتیجه آن خلق یک اثر محکم و فلسفی است که می‌توان بر آن اعتماد کرد. بدیو، که عشق را منشأ بی‌چون و چرای دریافت حقیقت می‌بیند، کوشیده تا این ایده را با زبان خود برای مخاطب تبیین کند. او عشق را حقیقتی می‌داند که با دنیایی از مقاومت‌ها روبرو است و در نبردهای تن به تن به عمق حقیقت پی می‌برد. در آغاز کتاب، بدیو بیان می‌کند: «فیلسوف باید دانشمندی برجسته، شاعری نوپا و یک فعال سیاسی باشد، اما باید پذیرفت که دامنه تفکر هیچ‌گاه از حملات پی‌درپی و شدید عشق در امان نیست». به نظر می‌رسد این عبارت به تنهایی برای ترغیب مخاطب به خواندن این کتاب کفایت کند.

کتاب محکم در آغوشم بگیر

معرفی کتاب:

کتاب محکم در آغوشم بگیر، نوشته دکتر سو جانسون، یک راهنمای عملی برای دستیابی به تفاهم ماندگار بین زن و مرد است. در این کتاب، دکتر سو جانسون به عنوان یک روانشناس، به موفقیت رویکرد درمانی هیجان‌محور پرداخته و آن را به عنوان یک انقلاب در زوج‌درمانی معرفی می‌کند.

در پیام درمان هیجان‌محور، زوج‌ها باید مشاجرات بیهوده را نادیده بگیرند و به جای آن، به تحلیل سال‌های اول کودکی‌شان بپردازند، رفتارهای رمانتیک را در رابطه تقویت کنند و موقعیت‌های جدید را در رابطه خود امتحان کنند. این رویکرد به زندگی زناشویی تازگی و احساس ثبات می‌بخشد و زندگی زناشویی را بهبود می‌بخشد.

کتاب اهداف رابطه

معرفی کتاب:

مشاهیل تاد در کتاب “اهداف رابطه” به نحوه‌ای جامع و عملی برای دستیابی به روابط عاطفی موفق و ازدواج موفق پرداخته است. او تأکید دارد که برای داشتن یک رابطه موفق، لازم است به دیدگاه‌ها و رفتارهای گذشته خود نگاهی دقیق بیندازیم و از تجربیات گذشته‌مان استفاده کنیم تا خودمان را بهبود بخشیم و رشد کنیم. او به عنوان یک متخصص روابط، راهنمایی‌های مفیدی ارائه می‌دهد تا بتوانیم با مسائلی مانند ارتباطات مؤثر، حل و فصل درگیری‌ها و ارتقاء احساس اعتماد، به روابط خود ارزش افزوده کنیم و به همسران و شریکان زندگی خود احترام بیشتری بگذاریم.

کتاب رابطه ات را به فنا نده

معرفی کتاب:

گری جان بیشاپ، نویسنده کتاب معروف “خودت را به فنا نده”، با انتشار کتاب “رابطه‌ات را به فنا نده” وارد حوزه روابط عاطفی شده است. این کتاب از زوایای جدیدی به موضوع روابط عاطفی نگاه می‌کند و به خوانندگانش راهنمایی می‌کند که چگونه روابط عاطفی خود را بهبود ببخشند و از آن‌ها لذت ببرند. با توجه به تجربیات و آموخته‌هایش، بیشاپ به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند با مشکلات و چالش‌های روزمره در روابط عاطفی خود مواجهه کنند و به سمت یک رابطه‌ی سالم‌تر و خوشبخت‌تر حرکت کنند.

بیشاپ در این مطلب به ایده‌ی جالبی اشاره می‌کند که حتی زمانی که به ظاهر با هیچ کس در یک رابطه عاطفی نیستیم، باز هم در یک رابطه با خودمان قرار داریم. او تأکید دارد که کیفیت این رابطه با خودمان بسیار مهم است و به عنوان یک عامل کلیدی، کیفیت روابط ما با دیگران، به ویژه با شریک عاطفی‌مان را تعیین می‌کند.

کتاب عشق پایدار

معرفی کتاب:

کتاب “عشق پایدار” یک راهنمای کاربردی برای غنی کردن و تقویت روابط عاطفی و زناشویی است. نویسنده‌اش، دکتر جان گاتمن، با بررسی دقیق حقایق علمی و داده‌های به دست آمده از تحقیقات، به بررسی مفهوم اعتماد در روابط زناشویی می‌پردازد. وی در این کتاب نشان می‌دهد که چگونه اعتماد بین همسران شکل می‌گیرد، چگونه می‌تواند آسیب ببیند و به چه دلایل خیانت رخ می‌دهد. از طریق بررسی روابط صدها زوج، او به این نتیجه رسیده که اعتماد، مبنای اصلی وفاداری در یک رابطه است و میزان آن می‌تواند نتیجه‌گیری رابطه را تعیین کند.

کتاب عشق رمانتیک

معرفی کتاب:

رابرت جانسن در این کتاب، دیدگاه روان‌شناختی کارل گوستاو یونگ را به کمک می‌گیرد تا درک بهتری از ناخودآگاه مرد و زن و عمق عشق را ارائه دهد. او سعی دارد ریشه‌های عمیق‌تر و درونی‌تر عشق را بررسی کند و به مفاهیم والایی از عشق رمانتیک دست یابد. در این بررسی، جانسن به سوالاتی مانند “عشق چه باید باشد؟” و “عشق چه می‌تواند باشد؟” پاسخ می‌دهد و سعی در نگاه عمیق‌تر به این مفهوم برای خواننده‌ها دارد. او با استفاده از رویکردی روان‌شناختی، تأثیر عشق را در زندگی انسان‌ها و روابطشان توضیح می‌دهد و به بررسی جوانب مختلف عشق پرداخته و آن را از زوایای مختلفی بررسی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می خوای از جدیدترین اخبار و مقالات ما با خبر باشی؟

تو کانال تلگرام ما عضو شو!

پیشنهادهایی برای شما

مطالب  مرتبط